Jag tror jag har feber

Men det är bara fiskefeber så ni kan vara lugna.
Jag tänkte tipsa om en ny tidning som har kommit ut och den heter passande flugfiskefeber, ni hittar den på http://www.flugfiske-feber.se/
Bra reportage och fina bilder presenteras i första numret som jag själv har läst. Finns lite att önska om tidningen ska ta över marknadsandelar från Allt om flugfiske men dom är ju fortfarande i startgroparna.

Efter Storsjöresan så har det varit lugnt med fisket, suget har funnits och jag har försökt kommit iväg men vädret har ju ställt till det.
Regn 24/7 är inte bra för torrflugefiske och det är ju trots allt det man vill iväg för även om man mer än gärna fiskar efter störgrisen med nymf.

Vissa saker från Storsjöveckan har inte avslöjats tidigare så jag tänkte jag skulle bjuda på några saker.

* På hemresan då vi stannade till för att äta på torget i byn jag har glömt namnet på fanns två matställen, en lokal pizzeria och en Sibylla. Valet föll på pizzerian och när vi hade ätit klart och skulle rulla oss till bilen så fick Bankarn för sig att han skulle ha en hamburgare från Sibylla också. Jag och Uffe skrattade då vi satt proppmätta i bilen och väntade och trodde självklart han skojade men icke heller. Bankarn kom med en fet hamburgare och tryckte i sig hela utan större problem eller klagan efteråt.

* Många underliga namn på byar ser man när man åker genom Sveriges djupa skogar, en by som vi passerade ser ni på bilden nedan.


Tasala spexar

Nog om Storsjö nu, vi längtar redan tillbaka och kommer återvända dit vid ett sen tillfälle.



Jag har planer på att köpa in ett tält för fisketurerna i framtiden och detta har jag kollat på.

Foto:Intersport.se

Det är ett 3-mans tunneltält som klarar regn och blåst utmärkt så man bor nog som en kung i det.

Ett tält är ju perfekt för spontana fiskeresor då det inte krävs speciellt mycket planering med bokningar o.s.v. bara packa bilen och åka.
Det är ju fördelaktigt att man kan stanna precis var man vill och är det dåligt fiske på ena stället så förflyttar man sig bara till ett annat.

/Malm

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det var säkert ni som roade er med att klottra ett B på skylten;)

2010-08-04 @ 07:16:14
Postat av: Bankarn

Elefantballen var ju preskiberad ;)

2010-08-04 @ 19:09:21
Postat av: Uffe

Dom var ju så imponerade däruppe så de döpte en hel by efter dig Bankarn! :-)

2010-08-07 @ 12:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0