Lyckat premiärfiske i Hedströmmen

Fiskesuget blev tillslut för stort.. fick med mig Magistern på ett par timmars eftermiddagsfiske i Hedströmmen (Bernshammar) idag. Magistern har fiskat där i åratal, men för min del var det första gången. Kan inte säga annat än att det blev en lyckad premiär.

Två fångade öringar runt kilot blev det för min del under de tre timmarna vi strosade nere vid strömmen. Den första fick simma tillbaka, men sen kände jag att jag var tvungen att göra skäl för namnet ;-) En "trofe" från premiärfisket togs med till farmor o farfar (dessa pellets ätare är ju inte dem godaste o äta, men morföräldrarnas smaklökar är inte längre som dem en gång varit).. ;-) Magistern lyckades oxå kroka två fiskar men tappade dock den ena... f*n va synd! Det betyder oundvikligen att jag drog det längsta stråt idag igen ;-) (senast var när Magistern och undertecknad var till Tidan, i början av April, vilket oxå var premiär för min del). Många premiärer har det blivit i år och fler lär det bli... för er nu som undrar varför så många premiärer så är det som så att jag började min flugfiske "karriär" så sent som förra året.

Måste ju nämna att naturen runt sträckan i Hedströmmen är fantastiskt vacker... bjuder på några få bilder här nedan.

Jag hade vägarna förbi Hedströmmen för några veckor sedan då några medlemmar från Edgeflyfishing.se hade anordnat en träff vid detta fiskevatten. Då var vattennivån betydligt mkt högre än den var idag..

Sprang för övrigt på "Säta" vid bilarna, då han stod och trimmade iordning fiskeprylarna precis när vi var påväg hem.

Eventuellt nya tag imorrn..

//Bankarn






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0