Bredtjärn

I lördags blev det en kort sväng till Bredtjärn, Krampen. Det va Magistern som var tvungen att komma hemifrån ;-) När vi kommer fram får vi höra av en campare att det har varit riktigt trögt fiske, endast tre fångade fiskar på två dar. Är ju inte direkt det man vill höra innan man börjat fiska.. Efter knappt tre timmar nötande var vi tvungna att åka hem tomhänta.

Efter ca trettio min hade Magisterns tålamod redan börjat tryta.... "Här är ju helt jävla dött, lyckas jag fånga en fiskjävel ska jag dra i mig en sjuttis ikväll". Det fick han nästan äta upp... strax innan hemfärd lyckades han lokalisera en kontinuerligt vakande fisk i en vik. På med flyttafs och torrfluga för både honom o mig...  sakta smög vi närmare den vakande fisken... Magistern slänger på en mindre Klinkhammer i förhoppning att kunna lura pelletskräket... När väl lyckas lura upp fisken för hugg blir han allt för ivrig... eller så satt han o sov...  personligen tror jag på det sistnämnda. Fisken måste ha stuckit sig på kroken då den därefter slutar vaka...och inge mer känning.  Jaja... Nya tag i helgen?

För övrigt har undertecknat laddat upp med ett helt gäng nya flugor inför sommarens äventyr :D... längtar som fan!

/Bankarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0