Premiärtur

Efter en halvdag på jobbet med kurs så fanns det inte mycket som kunde stoppa mig från att åka och fiska.
Hade redan igår fått besked om att isen hade släppt helt i en av tjärnarna i Villingsberg.
Det var endast tre dagar sen jag var där och kollade läget så det har gått fort.
Bild från idag (dock lite dålig p.g.a mobilkamera)


Tror jag kom fram strax efter kl 14.00 och solen sken fint.
Dock var det rikligt med vind och fiskarna verkade en aning tjuriga.
Lyckades tappa en misstänkt öring relativt tidigt och jag spottade och svor en aning över den förlorade fisken.
Man längtar ju alltid efter att få spräcka premiärnollan för året....det skulle visa sig att jag spottade och svor i onödan.
Detta var nog det bästa premiärfisket jag haft i Villingsberg där jag kunde räkna in 5 st fångade fiskar (2st c&r) och 3 eller 4st tappade.
3 st regnbågar fick följa med hem.
Hade såklart glömt vågen hemma men måtten låg på ca.50cm på den
största och dom andra två ca.45cm




Styrde bilen hem strax efter kl 18.00 nöjd och belåten för denna gång.
Men det  väntas nya fisketurer bakom hörnet, detta var bara en retlig början på fiskesäsongen......

/ "Dräparn"

Kommentarer
Postat av: Rev

Ser rätt skapliga ut i kvalitet för att vara villingsberg tycker jag. Vad tog dom på för fluga?

2009-04-15 @ 11:38:15
Postat av: Dräparn

Tog flest på röd Montana

2009-04-15 @ 17:11:51
URL: http://flyfighters.blogg.se/
Postat av: Nilla

härlig fiskestart!

2009-04-15 @ 22:40:43
URL: http://samandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0