Praktikanten var med


Hade bestämt mig för att fiska på lördagen och fick med mig "Praktikanten".
För er som inte vet vem "Praktikanten" är så är det den före detta köpingsbon Johan Larsson som numera är bosatt i Örebro och driver sitt företag Ryggcenter.
Har ni ont i ryggen så ska ni besöka detta företag...(smygreklam, räknar med reklampengar till Flyfighters)


Johan Larsson "Praktikanten"

Även bankarn ringde och skulle möta upp efter vägen till Villingsberg.
Vi bestämde möte vid Statoil i Örebro där fiskekort och div. annat skulle inhandlas.
Väl inne på macken greppade jag tag i ett korvpaket varpå "praktikanten" säger att korv behöver vi inte bry oss om det hade han med sig.
"Praktikanten" imponerade och samlade poäng i jakten för medlemsskap i teamet =)
Efter många timmars fiskande utan böjda spön så skulle vi till att grilla lite korv för att samla nya krafter.
Jag rotade i varje påse efter korven men hittade den inte någonstans, "Praktikanten" hade glömt korven hemma!!!!!!!
Hungrig som få så försöker "Praktikanten" lugna ner mig med att säga att han hade en morot jag kunde få.....
Behöver jag säga att moroten smakade allt annat än bra i just det tillfället......och mättande? skulle inte tro det.

Resten av fiskandet blev en lång pina där man såg korvar med bröd komma flytande mot en i vattnet för att i nästa skede se att det bara var en pinne....kan jämföras med en 14-dagars lång vandring i öknen utan vatten.

Bankarn hade naturligvis med sig äggmackor och satt och smackade på........vet inte annars hur han skulle ha överlevt.

Dagens roligaste händelse inträffade annars när jag satt och solade medans Bankarn och Praktikanten fiskade.
Jag kastade en sten precis emellan dom i vattnet så det plumsade till rejält med ett mörkt ljud.
Praktikanten började ivrigt svinga flugan mot vad han trodde var ett  stort vak varpå Bankarn utbrister - Det var ingen fisk, det var något som ramlade från himlen.
Tilläggas bör även att bankarn i samma veva kollade upp emot himlen. (magont både av skratt och hunger)

En kass fiskedag med noll landade fiskar och ingen korv

/Dräparn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0